Bevásárlás, higiénia, otthoni munkavégzés, pár tanács....



Őszintén szólva soha nem gondoltam volna, hogy ehhez hasonló cikket fogok írni szükséghelyzetből fakadóan és nem csak úgy „random” ajánlásként. Az elmúlt pár hétről, a folyamatos hírek és a világ egészségügyi hírei mellet nehéz elmenni, nehéz nem beszélni róla.

Elsőre sokan úgy gondolhattuk, hogy ez csak egy tömeghisztéria, fölösleges pánikkeltés, nagy cirkusz a semmi körül és csak a média felfújja világ szinten. Azonban sorra csak azokat a híreket láttuk, hogy melyik országban mi történik. Kicsit olyan ez, mintha egy Hollywood-i katasztrófa filmet néznénk, amin jót hümmögünk, hogy velünk ilyen úgysem történik meg soha.
Visszaemlékeztem az elmúlt 25 évemre és személy szerint én nem emlékszem, hogy korábban bármilyen vírusból fakadóan lett volna ekkora probléma, világszinten. Úgy gondolom, hogy most a legfontosabb az összefogás, az összetartás, higgadt gondolkodás és a szabályok betartása! Ha most nem vagyunk képesek az előírásokat betartani, akkor nem fogunk tudni előrelépést tenni az ügyben, annak érdekében, hogy nálunk ne legyen az, mint sajnos más országban.

Természetesen nem lehet megmondani azt, hogy ki mit mondjon, vagy mit csináljon, viszont úgy vélem, hogy ebben az időben kiemelten fontos, hogy figyeljünk egymásra, kerüljük el a felesleges pánikkeltést és próbáljunk a lehetőséghez mérten higgadtan és felelősségteljesen viselkedni.
Ez nem egy könnyű helyzet. Sokan nem vagyunk rá felkészülve, akár lelki oldalról sem. Engem is foglalkoztat a kérdés, hogy mi lesz napok vagy hetek múlva és csak a legjobbakban tudok bizakodni. Mást nem tudunk tenni, csak betartani a javaslatokat, előírásokat és bizakodni a legjobbakban, vigyázni a családunkra.

Mielőtt ez átcsapna egy személyes naplóbejegyzéssé, röviden leírom, hogy miért írom most ezeket a sorokat. A napokban nem nagyon posztoltam semmit. Úgy éreztem, hogy nem lenne helyénvaló, hogy csináljak egy parfüm tesztet vagy bármilyen olyan átlagos témáról beszéljek, amiről eddig. Próbáltam 1-2 fontos információra felhívni a figyelmeteket, de azért ebben a témában sem posztoltam sokat. 1: mivel nem vagyok szakértő és 2: szerettem volna összeszedni a gondolataimat.
Szeretném kifejezni, hogy ez a cikk is egy picike ajánlás tőlem, amivel talán segíthetek egy-két dologban Nektek ebben a nehéz időben.

1. TAKARÍTÁS
Nem tudom nem elégszer kiemelni, hogy mennyire fontos ebben az időszakban a megfelelő higiénia. Mossatok fel naponta fertőtlenítős vízzel, takarítsatok gyakrabban és használjatok fertőtlenítőszereket. Ehhez van egy ajánlásom is, ami itthon nálunk nagyon bevált: Heim Pál Gyermekkórház ajánlásával a Dettol Antibakteriális Felülettisztító spray, ami kiválóan használható csempén, wc-n vagy akár szemetesen is és nem kell leöblíteni!
Én a mosdót már szinte naponta lefújom vele és a fürdőt is sokkal többször takarítom.


2. KÉZMOSÁS
Ezt sem lehet elégszer kiemelni, hogy mennyire fontos a kézmosás. Rengeteg felhívás készült most a kézmosásról, amely szerint legalább 20 másodpercig tartson és langyos/meleg szappanos vízzel mossunk alaposan kezet. Érdemes arra is figyelni, hogy a csapot ne a megmosott kezünkkel zárjuk el, hanem fogjunk meg egy kéztörlőt és azzal, valamint az ajtót is kinyithatjuk egy másik kéztörlővel (amennyiben nyilvános helyen vagyunk).
Nálam mindig van kézfertőtlenítő is, viszont figyeljetek a telefonotok áttörlésére is!

3. OTTHON AZ ÉTELEK TÁROLÁSA
Nagyon sok ember most bevette a boltokat, hogy feltöltse az otthoni készleteit megfelelő mennyiségű étellel. Természetesen ezt mindenkinek saját jogában áll eldönteni, hogy mennyi kajára van szüksége, azonban szerintem itt is fontos törekedni a józan észre.
Amivel sokat könnyíthetünk, ha előre menü terveket készítenünk és akkor jobban fogjuk látni, hogy miből mennyi kell, illetve meg tudjuk tervezni a hetünket is, hogy mikor mit fogunk enni, ami szintén hozzájárul ahhoz, hogy könnyebb legyen a bevásárló listát elkészíteni.
Sajnos nekünk eléggé pici fagyasztónk van, így sok mindent nem tudtam előre elraktározni, azonban próbáltam ügyeskedni és az alábbi javaslataim vannak:
  • -          amennyiben tálcás husit veszel, vedd ki a tálcából és tedd át mélyhűtős zacsiba, így sokkal kevesebb helyet foglal, hiszen kisebb helyen is elfér (tudom, ez az opció nem igazán zero waste, de jelenleg nincs más megoldás L)
  • -          érdemes pár zöldségét is eltenni a hűtőbe, valamint húsleves alaplevet, így könnyedén összedobhatsz egy finom lélekerősítő, meleg húslevest
  • -          próbálj olyan ételeket főzni, amit le is tudsz fagyasztani, így bármikor elő tudod kapni a fagyasztóból

Természetesen ezek csak az én tippjeim, amiket hirtelen be tudtam venni, annak érdekében, hogy gazdálkodjak a hellyel, valamint az ételekkel is! J
Én úgy voltam vele, hogy nem vásárolok be fél évre elegendő ételt, hiszen nincs is annyi helyem, illetve bízom abban, hogy a mostani rohamok után a boltokban feltöltésre kerül az árukészlet.

4. OTTHONI MUNKAVÉGZÉS

Erre a pontra csupán azért akartam kitérni, mert lehet, hogy most sok olyan embernek kell otthonról dolgoznia, akik eddig soha életükben nem dolgoztak otthon huzamosabb ideig.
Az én javaslataim az alábbiak:
  • -          alakíts ki magadnak egy rutint, ugyanúgy, mintha munkába járnál
  • -          alakíts ki magadnak egy kis kuckót, ahol dolgozni fogsz, hogy legyen egy fix hegyed
  • -          a rutinhoz tartozik az is, hogy felöltözöl és nem pizsiben dolgozol minden nap, szerintem egyébként ez azért is fontos, hogy ne lustuljunk el és maradjon egy rutin az életünkben
  • -          készíts To-do listát magadnak minden reggel, priorizáld a feladataidat, majd pipáld ki az elvégzett feladatokat
  • -          tartsd tiszteletben az ebédidőt, így tartasz egy pici szünetet is


Figyeljünk oda egymásra, amennyiben teheted, maradj otthon, figyelj oda az idősebb családtagjaidra, hogy megértsék mennyire fontos, hogy otthon maradjanak, és nagyon figyeljenek az egészségükre!
Figyeljünk oda magunkra, egymásra és tényleg tartsunk be minden ajánlást és protokollt, amit előírtak!

És végezetül ezzel a @szialidia képpel szeretem zárni soraimat:






Megjegyzések

Népszerű bejegyzések