Könyvespolc: Lagom, a svéd életstílus



Az elmúlt napok tökéletesen előidézték számomra az október hangulatát, rengeteg eső, borús és hűvös idővel. 2020 számomra a könyvolvasás éve, rengeteg könyvet elolvastam már és még csak július van, viszont a mostani időjárás meghozta a kedvemet Linnea Dunne Lagom c. könyvéhez.
„Nem túl kevés, nem túl sok – éppen elég”. Körülbelül így lehetne összefoglalni a lagom és az egész könyv jelentését. 

Nem szeretném természetesen előre lelőni az összes dolgot a könyvből, viszont mindenképpen érdemes lecsapni rá, amennyiben imádjátok a svéd ételeket, ugyanis rengeteg recept van benne. Tegnap reggel úgy gondoltam, ha már reggel fél 6-kor keltem miért is ne gyúrhatnék fahéjas csigatésztát. Isteni finom lett, szóval gondolom a többi recept is jó lehet a könyvből.

A finom ételek mellett érdekes témákat boncolgat, a munka és magánélet egyensúlyát, a szociális kapcsolatokat, a környezetvédelmet vagy például az önellátó gazdálkodásról is mesél nekünk az író, hogy mennyi mindent megteremthetünk magunknak akár egy erkélyen is, mit kezdjünk a maradékokkal, hogyan legyünk tudatos fogyasztók és még sok hasonló érdekes témát.

A vizuális élmény is nagyon ott van, szuper kis színes-szagos könyv, szép képekkel és kellemes színekkel. Nagyon gyorsan kiolvastam az egészet, mivel annyira érdekes volt és közben rengeteg mindent átgondoltam én is a saját életemre vetítve. Például a könyv hatására kipakoltam az egész szekrényemet és kiválogattam minden ruhámat. Amit már nem hordtam egy ideje azokat kiszedtem és egy részét eladom, a másik részét pedig elajándékozom.

Mindenképpen javaslom, hogy olvassátok el ezt a könyvet, ha egy kis svéd kikapcsolódásra vágytok. Érdekesek a svédek, az élethez, munkához és társas kapcsolatokhoz fűződő gondolataik és elveik.

Kossuth Kiadó, 3490.-


Szandi

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések