5+1 TIPP AZ ÉLETMÓDVÁLTÁSHOZ + HAUL 1. rész



Először is szeretném leszögezni, hogy nem vagyok életmódtanácsadó vagy dietetikus, így nem is szeretnék „okosságokkal” fárasztani benneteket, csupán az én életmódváltásom első időszaka alatt összegyűlt tapasztalatokat szeretném megosztani veletek!

1.TÁVOLÍTS EL MINDEN FEHÉRLISZTES ÉTELT ÉS CUKROT A LAKÁSBÓL

Nálam az első két pont nagyon egyszerűen ment, hiszen évek óta nem használok cukrot ételekhez, helyette Eritret vagy például most a Dia-Wellness 1:4 négyszeres erősségű édesítőszert használom a háztartásban. Fehérliszt helyett teljes kiőrlésű tönkölylisztet  használok, nyilván nem a megszokott ízeket fogjuk kapni ezzel a liszttel, de azért finom ételeket lehet elkészíteni vele. Én imádom az ebből készült palacsintát is!

2. BYE-BYE CUKROS ÉS KALÓRIAMENTES ŰDITŐK

Számomra ez nagyon nehéz volt, ugyanis nagyon szeretem a ZERO kólát. Tudom, hogy mennyire nem kellene, de egyszerűen vannak helyzetek, amikor kívánja a testem a kólát, főleg a nyári melegben. Be kell vallanom az elején még ittam, most már jelentem, hogy 2 hete nem ittam kólát! Tudom, tudom ez nem nagy szám, de általában hetente többször is ittam, így számomra ez már igazi teljesítmény.

3. TELJESÍTHETŐ CÉLOKAT KELL KITŰZNI

A helyes étkezésen és táplálkozáson kívül a legfontosabb a motiváció. Gyakran előfordul, hogy Pinterest-en fitness témában nézelődők és motivációs üzeneteket vagy fitness lányok képeit töltöm le. Újabb vallomás: nem tudom megszámolni a kezemen, hogy hányszor kezdtem már neki a „nagy fogyásnak” és ebben a mondatban remélem meg is találtátok a hibát. Nem fogyókúrázni kell, hanem diétázni és életmódot váltani, ugyanis ezzel érhetünk el hosszú távú eredményt. Számomra fontos volt, hogy valós kép alakuljon ki a fejemben, persze én is szeretnék leadni 2 hónap alatt 20 kilót, de azért valljuk be, hogy ez nem fog megtörténni (egészséges úton).  Próbáljatok először kisebb célokat kitűzni, az egészséges súlyvesztés kb. 0.5-1 kb/hó. Ha elértétek mondjuk az első -5 kilót, akkor ajándékozzátok meg magatokat valamivel vagy bármi motiváló dologgal lehet itt jönni. Fontos, hogy ez egy hosszabb folyamat lesz és lesznek mélypontok, azonban a kitartó munka után már hamarosan sokkal jobban fogod magad érezni.

4. NEM ELÉG MOZOGNI, BIZONY AZ ÉTKEZÉSRE IS FIGYELNED KELL

Tudom, hogy baromi nehéz a fitness guruk kocka hasát nézni és edzésre gondolni, amikor 8 vagy több óra munka után hazaértél baromi fáradtan és semmi másra nem vágysz csak a pizsamádra. Próbálj először heti 5 alkalommal fél órát szánni a mozgásra, menj el futni (a futás nagyon jól formál) vagy tornázz otthon (youtubeon nagyon sok jó edzős videó van), később pedig emeld az időt 45 percre, majd egy órára,  ha már megtaláltad a neked való mozgásformát. Én jelenleg heti 6 alkalommal szobabicajozok itthon a kedvenc sorozatomat nézve, így észre sem veszem azt a 45 perc izzadást és harcot.
Ha meg vagy a rendszeres mozgás kialakításával, akkor ideje egy rendszeres étrendet is kialakítani, ami sok fehérjét tartalmaz az izmok fejlődéséért. Minden étkezés mellé próbáljatok zöldséget enni és ne féljetek a szénhidrátoktól sem, azonban csak mértékkel!
A Biotech oldalán szuper minta étrendek alapján összerakhatjátok a saját étrendeteket vagy kérjétek egy dietetikus segítségét. Továbbá érdemes csekkolni a Szafi termékeket is, velük biztos nem lesz szenvedés a diétád!

5. MEGFELELŐ SPORTRUHÁZAT ÉS KIEGÉSZÍTŐK

A különböző intezítású edzésekhez fontos a ruházat is, érdemes beruházni egy jobb minőségű sportmelltartóra a lányoknak. Én például a képen láthatót a Lidl-ben vásároltam, nagyon szeretem a márka sport termékeiket, bírják a strapát és jól vannak összerakva.
A képen látható sportmelltartó közepes intenzitású edzéshez van és 2299 forintba került, több fajtát is árulták. Az akció most szombattól érvényes, így érdemes még benézni egy Lidl-be hátha találtok még belőle.  Az edzésekhez inkább passzos szabású nadrágot válasszatok, ezáltal elkerülhetitek a baleseteket, hiszen ezzel nem tudsz bármibe beleakadni. A képen látható nadrág szintén a Lidl-ben volt 2599 forintért S-től L. méretig.
Ha az otthoni edzést választjátok, és nem edzőterembe jártok, akkor érdemes egy pár kisebb súlyra beruházni otthonra, amivel kiegészíthetitek és emelhetitek az edzés intenzitását.

5+1. VÍZ, VITAMIN, TÁPLÁLÉK – KIEGÉSZÍTŐ

Tessék figyelmet fordítani a napi víz mennyiségre! Vegyetek egy szép kulacsot, ha nem szoktatok gyakran inni vagy legyen nálatok mindig egy üveg víz és ne felejtsétek el feltölteni. Próbáljatok napi 2-3 liter vizet meginni. Fontos a vitamin is egy egészséges étrendben, a sportolás miatt én az ízületek védelmére is szedek vitamint, továbbá C – vitamint és jelenleg még Kollagén vitamint szedek. Az edzések előtt fél órával Biotech-es százeres L-carnitine-t szoktam inni, rendkívül jól támogatja a zsírégetést, valamint nagy kedvencem még a Biotech kínálatából az Iso Whey fehérje is, ami laktóz – és cukormentes és isteni ízekben kapható. Jelenleg egy vaníliás fahéjas csiga ízű fehérjét fogyasztok, ezzel még az édességeket is helyettesíthetem.

Jelenleg sikerült beállítanom az edzést és az étkezést, alig várom, hogy pár hónap múlva már lássam a változást is! Lesznek előtte – utána képek! Ha bármilyen kérdésetek van, nyugodtan írjátok meg nekem Facebook üzenetben vagy e-mailben!


Szandi






Népszerű bejegyzések