LIFESTYLE: ALMÁS PITE EGÉSZSÉGESEBBEN + 1 TIPP



Gyanítom, hogy sokan vagytok úgy, hogy egy sütemény elkészítésénél először csak a rengeteg időt és a mosatlan edényeket látjátok! Bevallom őszintén, régen én szinte minden héten sütöttem, azonban mióta Budapesten élek, egyetemre jártam, majd mióta dolgozok, úgy éreztem, hogy soha nincs rá időm. Azonban megfogadtam, hogy ezen változtatok, a főzésnél már egészen jól haladok és szinte már nem is veszek magamnak ebédet, hanem elkészítenem az egész heti menüt itthon! A sütemények terén is szeretném ezt behozni a mindennapjaimba, hogy kevesebb bolti kész terméket vegyek, ezzel sokat is spórolhatok és még egészségesebb is lesz a nasim, hiszem én pontosan tudom, hogy mit rakok bele.

A mai bejegyzésben úgy gondoltam, hogy lépésről lépésre megmutatom Nektek ezt a szuper gyors és könnyű almás pite receptet, ami olyan isteni, hogy óriási kontroll kell hozzá, hogy ne egyem meg az egész tepsit!

A sütemény fehérliszt és cukormentes!

Elkészítési idő: 30-40 perc
Sütési idő: 15-20 perc

Hozzávalók:
Tészta:
250 g teljes kiőrlésű zabpehelyliszt
250 g teljes kiőrlésű tönkölyliszt
1 db tojás
2 dl laktózmentes tejföl
150 g zsír (vagy ízlés szerint kókuszzsír)
Eritrit ízlés szerint ( én egy lapos evőkanálnyi adagot raktam a tésztába)
+1 tojás sárgája majd a sütemény megkenéséhez
1 csomag sütőpor
Töltelék:
1.5 kg alma
Fahéj és alma ízlés szerint

Elkészítés:
A tészta hozzávalóit egy tálba rakjuk és alaposan összegyúrjuk (kivéve az 1 tojás sárgája, hiszen azt a végén kell felhasználnunk sütés előtt a kenéshez)
A tésztát megfelezzük és pihentetjük, amíg elkészítjük az alma tölteléket!

A töltelékhez megmossuk és meghámozzuk az almákat, majd egy nagyobb lyukú reszelőn szépen lereszeljük egy nagyobb tálba. A lereszelt almát ízlés szerint fahéjjal és eritrittel ízesítjük.
A sütőt előmegítjük 200 fokon, majd előveszünk egy tepsit, aminek minden oldalát kibélelünk sütőpapírral.

Megfogjuk a tészta egyik felét és a tepsi formájának megfelelően kinyújtjuk, majd belefektetjük a tepsibe. A kinyújtott alsó tésztát egy villa segítségével finoman megszurkáljuk.

Következő lépés, hogy a fahéjas – almás tölteléket alaposan kinyomkodjuk a tenyerünkben, majd a tésztát beborítjuk vele.  Az almás tölteléket szépen eloszlatjuk, hogy mindenhol egységes legyen, majd igény szerint itt még lehet egy picit édesíteni, hiszen a nyomkodásnál azért veszít az ízesítéséből! Egy pár csipet eritrittel megszórtam a tetejét, majd a tészta másik felét kinyújthatod, vagy ahogyan én csináltam, fogd meg újra a reszelőt és szépen reszeld rá az alma tetejére.

Ezt követően finoman nyomkodjuk össze a tésztát, hogy mindenhol rendesen fedésbe kerüljön a töltelék.

Vegyük elő a megmaradt tojást, aminek a sárgáját felhasználja megkenjük a süteményünk tetejét, majd a 200 fokos sütőben kb. 15-20 percig sütjük, amíg szép aranybarna nem lesz.

+1 tipp: a kifacsart almalevet nem kell kidobni, egy lábasban felforraltam, majd egy kis vaníliával és tejszínnel összeforraltam, forrást követően pedig kb 1 evőkanál zabpehelyliszttel sűrítettem. Így egy finom mártást is készítettem az almás piténkhez! J


Jó étvágyat hozzá!


Szandi

Népszerű bejegyzések