Vasárnapi ajánló TAG - mert #olvasnijó


Minden évben, amikor eljön a hidegebb időszak, automatikusan bekapcsol a kuckózós hangulatom és imádok egy jó nagy bögre finom teával leülni egy kicsit olvasni. Valamiért azt vettem észre magamon, hogy az év többi részében kevésbe érzem, hogy meg van az a hangulata az olvasásnak, mint télen. Persze egész évben szoktam olvasni, de ilyenkor érzem igazán a hangulatát egy jó könyvnek és az otthon melegének.
Arra gondoltam, hogy a mai vasárnappal folytatnám a korábban megalkotott kulturális hétvégét és hozok Nektek egy pár könyv ötletet a hidegebb napokra és az ünnepekre.
A mai bejegyzésben kettő igen különböző típusú könyvről lesz szó, azonban mindkettőnek meg van a maga szépsége.

Bevallom őszintén Mike Wiking HYGGE A dán életérzés c. könyvére elsősorban a csodaszép borítója miatt vágytam. Gyönyörű külsőt kapott, ami már meghozza az ember kedvét a könyvét, illetve tökéletes díszítő eleme lehet bármelyik kávézóasztalnak vagy polcnak.

A könyv tematikája szuper jó, a kezdetekben ismerteti a dánok szókásait, a hygge jelentését és szépen kitér arra a bizony dán életérzésre. A könyv olvasás nélkül is élvezetés, hiszen szép képeket rejtett el benne az író, jó érzés fellapozni még akkor is, ha már elolvastad.

A könyv olvasása közben valami furcsa érzés ébredt fel bennem, talán az elengedés érzése vagy nem is tudom hogyan lehetne megfogalmazni, de a könyv zseniálisan bemutatja, hogy nem kell mindenből elefántot csinálni és ne vegyünk mindent annyira komolyan, hogy problémát okozzunk magunknak.

A lelki béke mellett a testet még finom receptekkel is kényeztetik, sok- sok finomság és érdekesség található még a könyvben. Összességében úgy gondolom, hogy ideális ajándék lehet akár a fa alá is, hiszen egy igazi kis örömcsoda lapokba foglalva.

A másik könyv, ami igazán jó pillanatokat okozott nekem az nem más, mint R.Kelényi Angelika Az ártatlan c. könyve.
 Nem sűrűn szoktam olyan történeteket olvasni, ami nem a 21. században játszik, így egy picit féltem, hogy mennyire fog lekötni a könyv. DE ez a könyv zseniális! 
Olyan szinten visszavitt a régi magyar időkbe, és annyira vitt magával a sztori, hogy arra eszméltem, hogy nem tudom letenni a könyvet, vagy ha éppen nem olvastam, akkor azon járt az agyam, hogy vajon mi fog történni a szereplőkkel.

Az ártatlan első része igazán sok meglepetést tartogat az olvasónak, van benne szerelem, gyilkosság és sok váratlan fordulat is, mindez egy szuper könyvben egy szuper írónőtől.

Alig várom, hogy a második részt elolvassam!



Szandi

Népszerű bejegyzések